torsdag den 15. maj 2008

Studiebesøg på Hjørring Bibliotek

Var til 80-års fødselsdag i det nordjyske i sidste uge, og benyttede lejligheden til at aflægge den nærliggende metropols splinternye bibliotek et besøg.
Jeg sværger jo ellers til mit gode (og efterhånden også ret gamle må jeg nok erkende) Olympus spejlreflekskamera. Men denne gang måtte det vige for mit lånte digitalkamera. Og det blev til en del billeder.
Jeg ville egentlig bare lægge dem ud på Flikr. Den kender jeg jo fra 23 ting-projektet. Men i mellemtiden har jeg så fundet ud af, at Picasa ikke bare er billedredigering, men også webalbum. Så det måtte jo prøves af.
Så nu har jeg først tilføjet lidt understøttende billedtekst, og derefter smidt dem ud i Picasas webalbum, så I også kan se med.
Det er et flot bibliotek de har fået ud af det synes jeg. Og med mange sjove ideer og opstillinger. Men kig selv og se hvad I synes.

De ligger her:
Hjorring Bibliotek

5 kommentarer:

Unknown sagde ...

Hej Kirsten

Dit digitalkamera tager fine billeder. Sikke et bibliotek! Der er lang vej fra vores bibliotek til deres, både i den ene og i den anden forstand. Jeg er dybt imponeret!

Mvh. Marlene

Kirsten Sandberg sagde ...

Ja det var sjovt at se. Og der var mange mennesker på besøg. Ikke mindst i børnebiblioteket, som jo også vitterligt havde mange gode tilbud til børnefamilierne.
Jeg ved godt det ser lidt mennesketomt ud sine steder, men det er fordi jeg ikke synes jeg kunne tillade mig at fotografere vildt fremmede bare fordi de uforvarende havde valgt at frekventere biblioteket samtidig med mig.

Laura winding sagde ...

Hej Kirsten, tak for dit tip om etiketterne til søgetip-bloggen. De er nu fikset, og du har ret, der er nok ikke nogen snild måde at emneinddele en blog på... så indtil videre bliver det sådan. Kh Laura (Gentofte bibliotekerne).

Pia Hjortespring Hansen sagde ...

For fanne da, hvor er de billeder flotte! Jeg synes, at vi skal anskaffe os sådan en 3D globus - det har jeg altid gerne villet have. Hvad siger du????
:-)

Kirsten Sandberg sagde ...

Ja den var i hvert fald rigtig imponerende. Ikke sådan en lille "snoldet bordmodel", som dem man ellers ser rundt om.
Det ku' sjovt at ha' en. Og så ku det være en af dem der kan åbnes og så er der bar indeni ;-))