tirsdag den 15. april 2008

Facebook minus one

Facebook må fremover klare sig uden mig. Communities som MySpace og Facebook bliver nok aldrig lige min kop the. Og der er i hvert fald ikke noget i dem, som jeg lige står og savner i min tilværelse.
Der er meget arbejde i det, hvis siderne skal vedligeholdes ordentligt, og samtidig er der en vis risiko for at oplysningerne bliver brugt i sammenhænge jeg ikke bryder mig om, så sammenlagt finder jeg ulemperne større end udbyttet. Altså ud med den!

Når man vil ud af "suppedasen" kan man gøre det på to måder. Man kan vælge blot at deaktivere sin Facebook-konto. Gør man det, kan man senere fortryde og bare logge på med sit "gamle" login og password igen. Hvis man vil helt ud, skal man indsende en formular og bede om at blive fjernet. Så modtager man en mail om at de har modtaget ens anmodning og at de vender tilbage.
Et par dage senere modtager man en ny mail med besked om at ens profilinformation og e-mail nu er fjernet fra deres login-database. Og det er det.
Jeg har bedt dem om at slette mig helt af basen, da jeg ikke forventer at få brug for den igen. Skulle jeg mod forventning få lyst til at blive Facebookianer senere, kan jeg sikkert godt finde ud af at oprette en ny profil :-)

Nu har jeg i hvert fald set hvordan den fungerer, og hvad man kan finde på den. Og det er jo altid interessant at lære nyt.

Ingen kommentarer: